Pris för parkettläggning
Jag är äntligen klar med renoveringen och jag vill dela med mig av mina erfarenheter, särskilt när det gäller parkettgolvet - det var den svåraste delen! Redan från början ville jag att golven skulle se perfekta ut, så jag valde ekparkett. Men när det kom till installationen insåg jag att det skulle bli svårt att göra det själv, så jag bestämde mig för att anlita proffs.
Efter en lång tids sökande hittade jag information på Renoverias webbplats. Där står det utförligt, vad kostar det att lägga parkettgolv, och jag kunde räkna ut en ungefärlig budget. Den slutliga kostnaden berodde på lägenhetens storlek och hur komplicerat arbetet var - i mitt fall blev det cirka 300-400 kr per kvadratmeter, inklusive förberedelse av undergolvet.
Resultatet blev fantastiskt, och viktigast av allt - hantverkarna gjorde det snabbt och effektivt. Nu kan jag njuta av ett vackert och slitstarkt golv som passar perfekt in i inredningen.
Grattis till att du har slutfört din renovering! Att lägga trägolv kan verkligen vara ett knepigt steg, särskilt om du vill att allt ska se perfekt ut. Jag har också nyligen färdigställt mina golv och jag kan berätta att priset för installationen beror mycket på typen av parkett och undergolvets skick. Om golven till exempel kräver ytterligare förberedelser kommer detta att öka kostnaden avsevärt.