Killar, hjälp med valet! Jag arbetar vid en dator och har mycket information att hålla reda på. Jag behöver en molntjänst för att säkerhetskopiera mina data. Det finns så många olika erbjudanden att mina ögon går vilda. Vem använder vad, vilka råd kan du ge? Jag vill att det ska vara pålitligt och bekvämt, eftersom det inte längre är säkert att lagra på en hårddisk. Jag har hört att vissa tjänster erbjuder mycket ledigt utrymme, men är det verkligen så? Och hur är det med dataskyddet? Dela med dig av dina erfarenheter, hur du har organiserat det och vad du ska tänka på när du väljer.
top of page

Historiska Vingslag-gruppen
Offentlig·150 medlemmar
bottom of page
Du måste hitta en bra tjänst för dina ändamål. Jag vet hur det är att arbeta med stora mängder information, och jag vet att det är svårt att ha absolut all information på en och samma dator. På grund av mitt jobb stötte jag nyligen på problemet att jag behövde någonstans att lagra alla mina viktiga filer. Jag började leta efter säkerhetskopieringstjänster och onedrive cloud backup. Där allt är baserat på artificiell intelligens. AI:n där är riktigt smart, den sorterar filerna själv och föreslår de bästa säkerhetskopieringslösningarna. Jag ägnade mycket tid åt att leta men hittade till slut något som var värt det. Jag gillade att man kan spara allt automatiskt och inte behöver oroa sig för att glömma något. Jag trodde att det skulle vara dyrt, men det visade sig vara ganska överkomligt.