Hej! Jag har också börjat fotografera fastigheter på egen hand och har testat flera tekniker för att förbättra bilderna. Ett bra tips är att alltid fotografera under dagen när du kan dra nytta av naturligt ljus. För inomhusbilder är det bäst att använda flera ljuskällor och sprida ljuset jämnt för att undvika hårda skuggor. Gällande vinklar, försök att hålla kameran i midjehöjd och använd vidvinkelobjektiv för att rummet ska se större och mer tilltalande ut. När det gäller en guide kan jag rekommendera Ruut24 https://www.ruut24.com/sv. De erbjuder en detaljerad guide för fastighetsfotografering där man kan lära sig allt från grunderna till mer avancerade tekniker. Guiden är perfekt för nybörjare och hjälper dig att förstå hur du sätter upp ljus, väljer rätt utrustning och efterbehandlar bilder för bästa resultat.
top of page
Historiska Vingslag-gruppen
Offentlig·135 medlemmar
bottom of page
Intressant att läsa era tips om fastighetsfotografering! Jag har själv precis börjat fundera på att ta mina egna bilder för att spara pengar och få dem precis som jag vill ha dem. Att fotografera fastigheter verkar kräva en del planering och rätt verktyg, så det är bra att veta att det finns guider som kan hjälpa till. Jag ska definitivt kolla upp Ruut24 och se om deras guide kan passa mig – att lära sig rätt tekniker från början kan nog göra stor skillnad. Tack för rekommendationerna!